Constituția prevede pașii care trebuie parcurși pentru suspendarea președintelui de către parlament. Astfel, de suspendare din funcție poate fi inițiată de cel puțin o treime din numărul deputaților și senatorilor și se aduce, neîntârziat, la cunoștință președintelui.
După depunerea cererii de suspendare, președintele poate da explicații referitoare la faptele care i se impută, după caz putând fi formată o comisie pentru a analiza aceste lucruri. De asemenea, cererea de suspendare a șefului statului se trimite la Curtea Constituțională, magistrații urmând să dea un aviz consultativ în acest sens. Parlamentul poate cere un termen pentru aviz. După îndeplinirea acestor pași, solicitarea ajunge în plen, iar președintele poate fi suspendat cu votul majorității senatorilor și deputaților. Chiar dacă în Constituție se prevede că acest lucru presupune săvârșirea unor acte grave prin care se încalcă prevederile Constituției, în practica sa CCR a statuat că suspendare este în ultimă instanță un act politic al Parlamentului, de vreme ce Legea fundamentală nu explică clar care sunt actele grave de încălcare a Constituției.
După parcurgerea acestor pași, șeful statului poate fi suspendat, cu votul majorității parlamentarilor. Dacă acest lucru se întâmplă, în cel mult 30 de zile se organizează un referendum pentru demiterea președintelui. În acest moment, legea prevede că președintele este demis dacă la referendum votează în acest sens jumătate plus unu dintre alegătorii înscriși pe liste.
O modificare în sensul demiterii cu votul a jumătate plus unu din cei care merg la urne a fost adoptată de parlament și se află acum la CCR.
Pe perioada suspendării, șeful statului este înlocuit de președintele Senatului.